Anton

Lillebror Anton dog natten mellan torsdag och fredag. Vi har skypat och gråtit och tittat på bilder och fått många många meddelanden av familj och vänner. Jag tror nog inte jag kommer att fatta att han är borta före jag är hemma i Vasklot där allting påminner om Anton och han inte är där. Då Anton inte står som vanligt och bankar i vardagsrumsfönstret av upphetsning då jag kommer gående över parkeringen.

Begravningen blir 17:e juni i Vasa. Jag har än en gång fokuserat min energi och mina frustrationer på visumhärjandet. I slutändan löste det sig rätt enkelt och jag fick flyttat min visumintervju från juli till torsdag nästa vecka. Jag flyger till Finland på tisdag och kommer tillbaka två veckor senare, förutsatt att visumansökan gått igenom tills dess. Sen hinner jag vara hemma i Tennessee i två och en halv vecka före John, hans mamma och jag flyger till Finland på semester.

Jag kommer säkert att ha dåligt jobbsamvete i sommar, men det känns bra att få tillbringa tid i Vasa och ha familjen samlad lite mer än vanligt. Mycket har kretsat kring Anton i min familj, så det kommer att bli en stor omställning, förstås speciellt för mamma och pappa. Det känns viktigt att fira Antons 19 år hos oss och minnas allt vi varit med om tillsammans.

IMG_1096

Leave a comment